Első verseny: Kőfejtő Cross

Ekkor:

Ki voltam már éhezve egy jó kis montizásra. Valahogy nem ugyanolyan, ha edzésképpen megy el az ember, vagy ha egy maratonon vesz részt. Már egy ideje nézegettem a naptárat, hova lehetne elmenni. Dani aki tőzsgyökeres debreceni, egy ideje mondogatta, hogy le kéne menni a Kőfejtőre, de nem nagyon találtam fuvart. Utolsó pillanatban Kolb Tamással, aka Kolbásszal mégiscsak sikerült lemenni, aminek így utólag felettéb örülök.

A szervezés remek volt, mint egy családias kis esemény. Nem túl sok ember, a nevezési díj mellé nem járt kötelező reklámpóló (szerencsére), nem volt csippes időmérés, de egy ilyen helyen szerintem ez nem hogy hátrány, inkább előny. Év eleje van, és nem kell még semmit véresen komolyan venni. Mindenki kedves, mindenki mosolygós. A szervezők közül többeket régi barátként üdvözölhettem. Másik kötődés, hogy az eseményt többek között a Decathlon is szponzorálta.

Találkoztam Blazsó Marcival, régi edzőmmel is, örültem, hogy válthattunk pár szót. A Superior MTB csapatból is jöttek le páran.

A verseny 10kor kezdődött. Nem melegítettem előtte, csak átöltöztem. Beálltam a rajtba viszonylag hátra, és vártam, hogy elinduljunk. A pálya röviden összefoglalva, egy hosszú fel, egy hosszú le, némi sík szántóföld, és cél. Hosszabban még rengeteget lehetne róla mesélni, mert nagyon ritmusos, sok kanyaros, néhol technikás, 3-4 rövid, de nagyon meredek másszással tűzdelt csoda. Komolyan mondom, ha a pálya számít, akkor most benne van a top 2 kedvencemben a velencei maratonnal. Ha pedig úgy kéne értékelnem, hogy mennyire szép maga a környezet, akkor most ez került az első helyre. A szőlődűlők között tekerni hihetetlen élmény. Magasabb pontokról az egész környéket belátni. Templomok, szobrok, dűlők között tekerni hatalmas élmény volt. Néha kedvem lett volna megállni fotózni.

Screenshot_1Fotó: Vígh Attila

Szóval rajt. Jó szokás szerint a Fire-re indultunk el. 4 éve nem hallottam ezt a számot. 4 éve indultam utoljára itthon maratonon, ha nem számoljuk a tavalyi egyet, amire hobbiból elmentem csak letekerni. Ilyenkor mindenki megindul mint az állat, max pulzuson húztak el az emberek, engem meg ez nem nagyon érdekel. Egy célom volt, belőni azt a pulzuszónt mai nap, amiben hosszabbakat tudok tekerni maratonon, és rájönni, mik a legnagyobb gyengeségeim, illetve kilométert és szintet gyűjteni.

A felfeléken beálltam egy fix 160-as pulzusra, folyamatos kontrollal. Ha nagyon meredek volt, akkor nem néztem, csak próbáltam kitekerni. A cél az volt, hogy úgy érjek ma végig, hogy nem tolok bele a pályába sehol. Néztem magam körül a sok bólogató jánost, akik 50-60as pedálfordulattal haladnak az emelkedőn. Mivel évek óta nem tekertem ennyit, tudtam, hogy nekem nincs combom így végigmenni ma, illetve azt is, hogy az ilyen tekerés nagyon igénybe veszi az ember derekát, ami szintén nem túl erős még. Tudatosan megpróbáltam magasabb, 85-90-es fordulattal haladni, hogy elkerüljem a teljes izomfáradtságot.

Az első körben megpróbáltam olyan emberekre rakni a kereket, akik kb jó tempót mentek, és nem ment magasra a pulzusom. Amikor befordultunk a lefelékre, beletekertem 2-3 erősebbet, és hagytam, hogy vigyen a lendület. Ez az első kör volt a négyből, szóval tudatosan fgyeltem, hogy ne hajtsam túl magam. Az előzetes taktika az volt, hogy az első két körben megyek az emberekkel, hagy vigyen a ritmus, a harmadikba belepihenek egy kicsit, a negyediket pedig a felétől a célig megtolom, ahogy csak lehet.

Amikor a második körre fordultunk rá, begörcsölt a lábujjam. Lenéztem a kulacsra és egyből tudtam mi a baj. Egy deci víz fogyott. Elkezdtem magamba önteni a folyadékot. A mászás tetején a frissítőnél, egy egész kulacs isót kértem, azt is egyből elkezdtem szlopálni. Görcs volt-nincs.

A második kör viszonylag eseménytelenül telt. A harmadik körben már egyedül haladtam végig. A kör vége előtt nemsokkal utolért egy srác, gondoltam, tök jó lesz, rárakom a kereket, és próbálok vele menni. Kicsit erősebb áttétel volt a bringáján, így 1-2 meredekebb mászás nem esett jól, és úgy néz ki, 2-3 ilyen pulzusmegugrás elég volt, hogy megadja a kegyelemdöfést.

A negyedik kör elején, a mászásnál begörcsölt a jobb vádlim. Még mindig kísért a négy évvel ezelőtti baleset, amikor eltört a bokám. Akkor a 3 hónap gipsz miatt a jobb vádlim nullára fogyott, és érzésre még mindig nem teljesen szimmetrikusan. Ez jött most ki egy nagyobb terhelés hatására. Próbáltam minél nagyobb pedálfordulattal menni, hogy nem álljon be teljesen, vagy kiállva a testsúlyomból hajtva haladni. Ekkor meg a derekam kezdett el görcsölni. Szívás. Innentől kedzve a minél kevesebb erölködsre törekedtem, úgy hogy azért kitekerek mindent.

Az utolsó három kilométeren görcshatáron haladtam végig, és figyeltem a testem visszajelzéseit. Amit írtam a bólogató jános emelkedőn való haladásról: decemberben egy tekerés után, amikor eröltettem egy kicsit a nagyobb áttételeket, a jobb térdemben megfájdult az oldalsó szalag. Ezt most is elkedztem érezni a végére. Nem csoda, 1500 szintet nem tekertem 4 éve. 600 volt azóta a maximum amit mentem egy nap…

17505324_10206621026442695_4660123287931191385_o (1)

Fotó: Kolbász

Beérkezés után nem volt más vágyam, csak megenni a kakaóscsigámat.

Az eredményem itt:

https://www.strava.com/activities/914238477

Az eredményhírdetés után annyi ajándékot osztottak a tombolán, hogy kb mindenkinek jutott 😀 Még én is nyertem, ez úton köszönöm mégegyszer a szervezőknek és a szponzoroknak!

17458184_10206621026722702_5953832254425146708_n

Összefoglalva nagyon jó alkalom volt arra, hogy felmérjem a képességeimet egy maratonon. Tisztában vagyok a főbb gyengeségeimmel, és ezeken tudok tovább dolgozni a fogyózás mellett is. Következő verseny két hét múlva a Zselice maraton.

Ui: ennyi év után kellett rájönnöm, hogy az ismerőseim, Kata és Csipisz nem besegítettek csak ezen, hanem konkrétan aktív szervezők voltak, nekem meg ég a pofám, hogy először mentem csak le.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s